Trenta Sushi & Grill

Sittard
Website Trenta Sushi & Grill

Met vrienden zijn we een hapje gaan eten bij sushi en grill restaurant Trenta in Sittard. Deze ervaring bewijst weer eens hoe belangrijk reviews zijn en voornamelijk het vooraf lezen ervan.


Op een zaterdagavond om 17.30 uur bedenken dat je met 4 personen wilt gaan uiteten is een uitdaging. Na enkele telefoontjes was er nog plek bij Trenta en hier zijn we dan ook meteen naar vertrokken. 


Het restaurant heeft een chique en strakke inrichting. Bij binnenkomst wordt gevraagd om onze jas aan te nemen en we worden snel aan drankjes geholpen. Met een goed gevoel lezen we de menukaart door en valt het ons op dat je per persoon en per gang 3 gerechten mag kiezen. De meeste sushi en grill restaurants hanteren 5 gerechten p.p. dus even rustig aan met turven.



De eerste ronde bestaat uit sushi en beef noodlesoep. De kwaliteit van de sushi was ver onder de maat. De sushi was klein, viel uit elkaar en was bestrooid met wasabi poeder. Ik ben geen fan van wasabi en dus waren alle sushi stukken meteen verpest. Tip om de poeder apart aan te bieden of in ieder geval te vermelden op de kaart. Daarnaast natuurlijk meer aandacht voor de presentatie. De foto spreekt voor zich.

Daarnaast was er nog 1 keuze vergeten, kan wel eens gebeuren dachten we.
Dit specifieke gerecht, sushi met zoete omelet, werd daarna nog 2x vergeten tot wij de bediening hierop hebben aangesproken.

De beef noodlesoep was heet en goed gevuld. Helaas gevuld met te veel koriander en slechte kwaliteit bief, als het bief was. Ik had het gevoel dat ik mijn kaakspieren op een stuk spek was aan het trainen. 

Nog terughoudend polste ik bij de anderen of zij het wel lekker vonden. Door zo vaak te gaan uiteten ben ik misschien kieskeurig geworden dacht ik. Helaas waren de anderen ook niet tevreden met de kwaliteit van hun gerechten. 

Over naar de volgende gang waarbij ik siu mai oftewel dim sum heb besteld. Hierbij krijg je 3 gefrituurde balletjes geserveerd op ijsbergsla met een bakje chili saus. De balletjes hadden de structuur en smaak van kip nuggets. Lekker als je kip nuggets verwacht, maar absoluut geen vergelijking met dim sum. 

Dan de topper van de avond, de ebi yaki. De garnalen zijn gemarineerd geworden in een zoete saus en waren goed gegrild. De smaak was heerlijk en ik heb spijt dat ik hier niet meer van heb besteld.

Een leuk idee is de peking eend met wraps, een gerecht dat ik nog niet eerder in een sushi en grill restaurant heb gezien. De presentatie is goed, maar daar blijft het ook bij. De pekingeend had een onbekende vreemde smaak, zoet maar dan anders. De smaak sprak mij in ieder geval niet aan.


Klaar met de teleurstellingen zijn we voor ons doen vlug overgegaan naar de toetjes. Allereerst de tiramisu die wordt geserveerd in een koffiemokJE, en nee die hoofdletters zijn geen typfout. Er was een dikke onderlaag van een voor mij onbekend koekje en daarop dikke room met cacao poeder. Geen koffiesmaak, geen alcoholische drank toegevoegd, dit mag dus absoluut niet doorgaan als een tiramisu. 


Wat over bleef was een bol mango ijs en chocolademousse met slagroom. Om de dikke room van de "tiramisu" weg te eten ben ik begonnen met het ijs. Hier kun je niet veel van verwachten, want in sushi en grill restaurants zullen ze geen ijs zelf gaan maken en dat hoeft ook niet. Het ijs heeft een krachtige mango smaak en hier heb ik dan ook maar een beetje van gegeten. 

Als laatste de chocolademousse met slagroom die in een nog kleiner kopje wordt geserveerd. Presentatie is niks, maar gelukkig was de smaak en structuur voor mij goed. Ik houd van zoete mousse, maar mijn tafelgenoten niet zo. 

In totaal zijn er 3 gerechten vergeten, 1 gerecht verkeerd afgegeven, veel teleurstellende gerechten en 1 topper. Daarnaast geen glimlach of excuses van personeel ondanks aangeven dat er zaken niet kloppen. Voor € 24,50 per persoon helaas een nare nasmaak overgehouden aan Trenta.

Ik ervaar geen plezier met het schrijven van deze review. Het liefst deel ik al het lekkers wat in Limburg te krijgen is, maar het is ook belangrijk om slechte ervaringen te delen. Laat ik vooral benadrukken dat een ervaring een momentopname is en een restaurant ook goede en slechte tijden kent. Op diverse websites zie ik zeer uiteenlopende meningen over Trenta en als ik deze vooraf had gelezen had ik wellicht een ander restaurant gekozen. Ik hoop dan ook dat Trenta deze meningen als opbouwende kritiek meeneemt voor de toekomst.